PREPARE 
FOR
LIFE

Vår slogan säger det mesta i endast tre ord om vad vårt mål med träningen är. För oss innebär det att du tränar på ett sätt som gör dig förberedd för allting du kan ställas inför i din vardag, och i livet. 

Mer än bara Crossfit

Om vår träning

På CrossFit Njord kommer du träna på ett sätt som gör dig både stark, uthållig, snabb, smidig och rörlig. Vi erbjuder inga maskiner med låsta rörelsemönster utan här använder vi kroppen till att lyfta, släpa, dra, kasta, hoppa och sprinta. Det är en del av vår design, precis så som 2,5 miljoner år av mänsklig evolution har skapt kroppen till att användas. Det är dessa naturliga rörelser som ligger till grund för övningarna som inkluderas i CrossFit-träningspass.

 

Mer om oss

DSC_8977.jpg

Vad är Crossfit?

Grunden i CrossFit är en ständig variation av en rad olika träningformer baserad på kroppens naturliga rörelsemönster med bland annat hopp, sprint, lyft och kast. Det är hög intensitet och funktionella helkroppsövningar. 

DSC_8946.jpg

Vår träningsfilosofi

Återhämtningen är otroligt viktig, och för mycket och för hård träning i kombination med en stressig vardag, ofta med för lite sömn gör att överträning och andra stressreaktioner lätt kan bli ett faktum. Därför bygger vår programmering på ett långsiktigt upplägg med målet att DIN träning ska vara HÅLLBAR över lång tid framöver, t.om resten av livet! 

DSC_8984.jpg

Måste man vara tränad?

CrossFit kan anpassas för ALLA nivåer av fysisk färdighet och passar ALLA åldrar. Många tror att man måste "träna upp sig" innan man kan börja. Inget kan vara mer fel! Det är genom att gå på passen och lära sig teknikerna man utvecklas och blir starkare och uthålligare.  Och samtidigt som resultaten kommer har man ofattbart roligt! Rörelserna och passen modifieras så att de passar just din nivå. Detta är fördelen med att ha en instruktör på såpass få deltagare. Vi tar ansvar för att anpassa träningen till dig.

Därför är CrossFit Njord rätt

DSC_1526.jpg

Ha kul tillsammans

Vi tränar i små grupper för att kunna anpassa intensitet och utförande efter varje enskild individ – allt för att träningen ska bli så effektiv som möjligt, och för att kunna hjälpa varje individ att utvecklas just i de områden där man inte kommit lika långt. Och inte nog med att CrossFit är effektiv, tidsbesparande och utvecklande träning – det är roligt också!

DSC_1527.jpg

Variation

Variationen i övningarna och intensiteten de utförs under gör att det aldrig blir tråkigt. De flesta pass är unika och man hittar svagheterna i kroppen som behöver arbetas på för att man ska bli verkligt funktionell. Detta leder i det långa loppet till färre skador samt bättre läkning av eventuella skador man redan har fått under livet.

DSC_1952.jpg

Återhämtning

Vår programmering innehåller allt inom CrossFit, men vi tror inte på att man hela tiden, flera gånger i veckan ska köra på 100% utan en långsiktig plan. Återhämtningen är otroligt viktig, och för mycket och för hård träning i kombination med en stressig vardag, ofta med för lite sömn gör att överträning och andra stressreaktioner lätt kan bli ett faktum.  Därför bygger vår programmering på ett långsiktigt upplägg med målet att DIN träning ska vara HÅLLBAR över lång tid framöver, t.om resten av livet! 

DSC_8956.jpg

Intensitet

Träningen är högintensiv med fördelen att kroppens fettförbränning stimuleras genom efterförbränning långt efter träningspassets slut, till skillnad mot låg- och medelintensiv träning som enbart verkar förbrännande under endast den tiden som träningen utförs. Under den allmänt utbredda medelintensiva "cardio-träningen" som ofta genomförs på gymmens crosstrainingmaskiner och liknande, kommer de flesta upp i såpass hög puls, och bibehåller denna under en längre sammanhängande tid vilket gör att fettförbränningen sätts ur spel och att kroppen istället börjar förbränna sina kolhydratdepåer. Denna process är helt orelevant och t.om kontraproduktiv vad gäller fettförbränning, därför bör träningen bestå av en blandning av högintensiva korta pass och längre lågintensiv aerobisk träning för att maximera fettförbränning, syreupptagning, styrka och övriga hälsofrämjande effekter.

DSC_8961.jpg

Öppettider

Bemannat:

Måndag - Torsdag: 16:00 - 20:30
Fredag: 11:30 - 18:30
Lördag: 10:00 - 13:00
Söndag: Endast öppet för medlemmar


Open gym: 05:00 - 22:00 Alla dagar

Mer än bara Crossfit

DSC_8842.jpg

Personlig träning samt personlig löpcoachning för alla. Det spelar ingen roll om man är nybörjare eller rutinerad. 

DSC_1520.jpg

Grundkursen som är framtagen för att ge dig grundläggande teori och praktik för att träna CrossFit på ett säkert sätt.

DSC_0677.jpg

Träningen läggs på en nivå som passar för samtliga deltagare och individanpassas vid behov. Det spelar alltså ingen roll om man tränat tidigare eller kommer igång först nu. 

DSC_0683.jpg

Träning enbart för nyblivna mammor

med barn upp till 1år.
Passet leds av vår head-coach Sandra som är certifierad MammaMage-tränare samt personlig tränare. 

DSC_1956.jpg

CrossFit TEENS

Crossfit för barn/ungdomar från

12-19 år. 

Börja träna med oss

DSC_6245.jpg

Vad kul att du är nyfiken på att börja träna hos oss! 
Här finns all information om hur du går tillväga.

01

Såhär kommer du igång

02

Information om priser

03

Såhär uppför vi oss i vår box

04

Här registrerar du dig