Våra pass

WOD står för Workout of the Day vilket som namnet antyder betyder dagens pass!
I våra 60-minuters WOD:ar ingår förutom uppvärmning och mobilitet, teknikgenomgång på de övningar som gäller för passet.
Trots att tempot ibland är högt så kör alla efter sin egna förmåga och det finns alltid sätt att skala ned svårighetsgraden och belastningen i övningarna. 

Veckoschema

På CF Njord kör vi en veckovis programmering med en stegvis progression, alltså där till exempel rekommenderade vikter och antal reps förändras över tid enligt en långsiktig planering. 
För att boka pass som medlem eller att bara titta på schemat, klicka på onlinebokning här till vänster. Icke medlemmar som vill prova på att träna hos oss, följ denna länken för att boka ett av våra prova-påpass, varje lördag kl. 10.00.

WOD Basic

WOD Basic passar dig som är relativt ny inom CrossFit. Du kanske precis har gått vår grundkurs och vill bli varm i kläderna, men även du som tränat ett tag kan absolut ha nytta av att få en ordentlig teknikgenomgång inför varje pass. 

Basicpasset är precis som WOD 60, 60 minuter långt och brukar oftast innehålla samma, eller liknande övningar och vara upplagt på ungefär samma sätt. Det som skiljer sig är att coachen gör en mer grundlig teknikgenomgång på varje övning som kommer under passet, både för att alla ska känna sig säkra på vad, och hur det ska utföras, men såklart också göra rätt och lära sig teknikerna från grunden. 

WOD 30

Denna 30-minuters WOD är tillika våra luncpass och är en nedskalad version av WOD 60. 

Ibland är det samma övningar och upplägg som våra 60-minuterspass som ligger under samma dag, men ibland kan passets coach ha ett litet friare upplägg för att du som deltagare ska få ut så mycket som möjligt på din halvtimme under lunchen! 

WOD 60

WOD 60 inleds med uppvärmning/mobilitet precis som alla andra av våra pass. Därefter följer någon form av styrkedel som därefter avslutas med en mer eller mindre intensiv MetCon! Men det kan se helt olika ut från pass till pass. 

Under WOD 60 går så klart coachen igenom teknikerna för respektive övning för att samtliga ska kunna genomföra passet i sin helhet på ett hållbart, effektivt och korrekt sätt, men vi förutsätter ändå att du som atlet har någorlunda koll på de vanligaste lyften och övningarna samt förmåga att genomföra dessa säkert.

 

WEIGHTLIFTING

Weightlifting är ett lågintesivt men tungt styrketräningspass. Passet leds med en gemensam uppvärmning av en coach, därefter genomför man ett mindre antal övningar på ett givet antal set och repetitioner. Coachen finns alltid till hands för teknikhjälp och frågor, men hon eller han kan ibland vara med på passet för att lyfta lite själv! 

Teknik + Kettl

60 minuters träning med kettlebell. 
Våra kettlebellpass består av både teknikträning, styrka och kondition. Träningen passar alla oavsett om du är nybörjare eller erfaren atlet.

Kettlebells är ett utmärkt redskap för varierad träning med inslag av rörlighet, balans och styrka, men även s.k muskeluthållighet och explosivitet.
Träningsformen syftar inte på att bygga stora muskler utan tränar hela din kropp där musklerna måste samarbeta utan att isolera enskilda muskelgrupper. Kettlebells är därför perfekt till dig som vill ha harmoni mellan dina muskler, vara allroundtränad och få bra kroppskontroll. 

Övriga pass

Kondition, "Teknik + StyrkeWOD" & gymnastik/calisthenics är några av de andra pass vi regelbundet kör i boxen! 

Kolla i bokningssystemet för tider och vilka pass som är aktuella just nu.

OPEN GYM

Egen träning under våra öppettider. 

Vid open-gymträning har du tillgång till all vår utrustning  i vår drygt 200kvm stora lokal. Notera dock att om du tränar samtidigt som pågående pass har alltid passens deltagare företräde på både utrustning och yta. Men vi försöker alltid att samsas så alla får plats att träna! 

 

DOPINGPOLICY

CrossFit Njord har nolltolerans vad gäller brukande av dopingklasssade preparat och alla andra droger. Vid misstanke om användande sker avstängning med omedelbar verkan utan återbetalning av eventuell återstående träningsavgift. 

ALL TRÄNING SKER PÅ EGEN RISK. ÅLDERSGRÄNS 16 år.